نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

نماینده مجلس: مقتدی صدر و نخست‌وزیر عراق درباره ذکر عبارت «خلیج عربی» عذرخواهی کنند

  • کد خبر: ۱۴۴۱۸۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
نماینده مجلس: مقتدی صدر و نخست‌وزیر عراق درباره ذکر عبارت «خلیج عربی» عذرخواهی کنند
نماینده تفرش در مجلس با اشاره به اظهارت اخیر مقتدی صدر و نخست وزیر عراق درباره استفاده از عبارت خلیج عربی گفت: توصیه می‌کنم مقتدی صدر و نخست وزیر عراق برای رضایتمندی مردم عراق و ایران که ید واحد هستند، عذرخواهی کنند و باعث اختلاف نباشند.

به گزارش شهرآرانیوز، ولی‌الله بیاتی در نطق پیش از دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) مجلس گفت: در روز‌های اخیر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق و نخست وزیر این کشور در اقدامی عجیب در آستانه آغاز رقابت فوتبال منطقه‌ای از عبارت خلیج عربی استفاده کردند، خلیج فارس در طول تاریخ همواره به عنوان خلیج فارس بوده است و خواهد بود و همچنین ارتباط مردم ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد و حتماً مردم عراق از این اظهارات راضی نیستند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنم آقای صدر و نخست وزیر عراق دوران دفاع مقدس را مرور کنند. وقتی صدام جنایتکار به ایران حمله و بخشی از خاک ایران را اشغال کرد، جوانان ما با حضور در جبهه‌های نبرد اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن بماند. توصیه می‌کنم مقتدی صدر و نخست وزیر عراق برای رضایتمندی مردم عراق و ایران که ید واحد هستند، عذرخواهی کنند و باعث اختلاف نباشند؛ ما اینگونه اظهارات را که مغایر با منافع دو ملت هست را محکوم می‌کنیم.

بیاتی بیان کرد: نمایندگان ما در آستانه تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم، آیا سوال کردید بودجه امسال چگونه اجرا شد؟ سرنوشت بودجه ۱۴۰۱ به کجا رسید؟ در شهرستان‌ها تا به امروز اعتبارات تخصیص پیدا نکرده است. اوایل سال در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها با نظر نمایندگان اعتبارات توزیع شد، اما دولت در واگذاری اعتبارات کاری نکرده است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: فرمانداری‌ها برای هزینه‌های جزئی هم مشکل دارند، خب سوال این است که پس این همه اداره و فرمانداری‌ها چه مشکلی از مردم حل می‌کنند، به واقع وقتی پول ندارید فقط مردم سرگردان می‌شوند. هر جلسه که با مردم هست و مسئولین حضور دارند، فقط جواب نداریم به مردم داده می‌شود. آنچه که در کمیته برنامه‌ریزی تصویب شد، اجرا نشده است لذا از دولت محترم و رئیس کمیسیون تلفیق درخواست دارم از این تریبون برای نمایندگان و مردم توضیح دهند که اعتبارات سفر دولت را از کجای بودجه تامین کرده اند، مگر ما در بودجه ۱۴۰۱ اعتباری تحت عنوان اعتبار سفر داشته ایم، چرا خلاف قانون بودجه رفتار می‌شود؟ چرا در استان‌ها دفترچه بودجه را کنار می‌گذارند و براساس نظر خود عمل می‌کنند.

بیاتی با ذکر این نکته که جایگاه مجلس کجاست؟ ادامه داد: برخی از کار‌ها مصداق بارز قانون‌گریزی و بی‌عدالتی است. برخی احکام بودجه اجرا نمی‌شود و به برخی از آن‌ها که تعهد شده هم عمل نمی‌شود. خب برای چه بودجه تصویب می‌کنیم و برای چه مجلس را درگیر می‌کنیم لذا ما نمایندگان در طول سال برای مردم از بودجه صحبت می‌کنم، اما دولت به آن عمل نمی‌کند، مگر مجلس تصویب نکرده بود که هر استانی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی داشته باشد و آن را برای آسفالت معابر هزینه کند، چرا تا به امروز اقدامی نشده است. مگر قرار نبود ۱۵ درصد درآمد معادن به شهر‌ها داده شود، متاسفانه این منابع نه در سال ۱۴۰۰ و نه در ۱۴۰۱ داده شد، مجوز معادن در بالای سر شهر‌ها و روستا‌ها صادر شده، اما حقوق مردم داده نمی‌شود و فقط زیرساخت‌ها خراب و به آسایش و آرامش مردم آسیب وارد می‌شود و طبیعت مورد تخریب قرار می‌گیرد.

وی خطاب به مسئولین دولتی بیان کرد: دولتمردان در سفر‌های دولتی گفتند که اعتبارات به پروژه‌های ۵۰ درصد به بالا داده می‌شود، با این حال این پروژه‌ها غالباً در مراکز استان‌هاست و عملاً شهر‌های کوچک و روستا‌ها از این اعتبارات محروم مانده اند. منافع سفر دولت برای روستا‌ها تقریباً صفر بود لذا ما به اینگونه توزیع منابع معترض هستیم چراکه مردم از ما سوال می‌کنند که از سفر هیئت دولت به استان چه نصیبمان شد و ما هم برای آن‌ها جوابی نداشتیم. از هیئت رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه درخواست دارم قبل از اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام وصول شود این ابهامات را برطرف کنند تا بودجه بر اساس واقعیات تنظیم شود.

بیاتی با اشاره به ماموریت‌های روی زمین مانده وزارت ورزش وجوانان بیان کرد: ما وزارتخانه‌ای به عنوان وزارت ورزش و جوانان داریم، این وزارتخانه فقط اسم جوانان را یدک می‌کشد، جوانان ما با هزینه‌های گزاف تحصیل می‌کنند و سپس رها می‌شوند. در حال حاضر برای جوانان شغل وجود ندارد و وقتی شغل وجود نداشته باشد، زندگی شکل نمی‌گیرد و انرژی جوانی در کشور ما هدر می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->